Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Tematy o naszych drogach, komunikacji i wszystkim co jeździ...
kuba
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25 lis 2006, o 16:20

Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez kuba » 3 lis 2010, o 19:40

Oto zbiór porad dotyczących eksploatacji silników z Turbosprężarką. :grin:
Jeżeli ktoś ma jakieś problemy z tym urządzeniem to służę pomocą:
www.HFturbo.pl :arrow: Kuba Nowak tel. 603 935 324




Nie dopatruj się awarii w turbosprężarce, jeżeli zauważysz niedomagania w pracy silnika :!:

Bardzo często turbosprężarka w doskonałym stanie jest demontowana i wymieniana na nową z powodu pozornie złego działania. W rzeczywistości silnik to system naczyń połączonych. Zanim stwierdzisz, że jest zepsuta - zajrzyj do zakładki „Przyczyny awarii” Spróbuj się zorientować, co może być nie tak z Twoim silnikiem.


Pamiętaj o wrogach Twojej turbosprężarki

• niewłaściwa eksploatacja
• zaniedbania wymiany oleju, filtrów oleju i powietrza
• niedostateczny poziom oleju
• zaniedbania i ignorancja mechaników naprawiających inne elementy silnika (nie dokręcone śruby wpadające do przewodu ssącego, pozostawianie nieszczelności układu dolotowego i wydechowego)
• zanieczyszczenia w oleju.
• montowanie w trakcie przeglądów złej jakości zamienników filtrów niewiadomego pochodzenia, dobieranie części „na oko”.



Dlaczego stosować wysokiej jakości filtry oleju?

Dobrej jakości filtry oleju posiadają zawór obejściowy, który chroni silnik przed sytuacją, w której brudny filtr oleju traci swoją drożność. Zawór ten (by nie zabić motoru) pozwala obejść filtrowanie i dostarczyć olej do silnika mimo zapchanego filtra. Praca brudnego filtra oleju w trybie obejścia (by-pass) prowadzi do przedostawania się zanieczyszczeń do obiegu oleju i w rezultacie do podawania zanieczyszczeń do łożyskowania turbosprężarki. Może to być przyczyną zatkania kanałów olejowych i uszkodzenia łożysk, oraz przegrzania Turbosprężarki!
Częstą przyczyna awarii turbosprężarki jest złe działanie pompy oleju. (Niewłaściwe ciśnienie, zacinanie się) w skrajnych przypadkach zdarza się, że tzw. Smok, który zasysa olej z miski olejowej jest zanieczyszczony i utrudnia pracę układu smarowania! Kontrolka na tablicy rozdzielczej pokazuje tylko ciśnienie minimalne - nie pokazuje czy ciśnienie oleju jest właściwe przy 5000 obr/min....


Nie próbuj samodzielnie naprawiać turbosprężarki

Twoja turbosprężarka jest właściwie prostym mechanizmem, ale wykonana jest z tolerancjami rzędu mikrometrów, tylko producent turbosprężarki lub fachowy zakład naprawy / regeneracji posiada urządzenia niezbędne do naprawy turbosprężarki.


Nie „tuninguj” samodzielnie turbosprężarki.

Bez względu na wszystko nie próbuj podnosić stopnia doładowania Twojej turbosprężarki, a w szczególności nie zmieniaj ustawienia regulatora ciśnienia doładowania. Jest ono tak dobrane, aby otrzymać optymalną sprawność silnika. Zbyt duże ciśnienie może spowodować wzrost temperatury silnika i uszkodzenie tłoków i / lub zużycie powierzchni panewek. Wiemy, że możesz mieć wrażenie, że twoje auto jeździ szybciej, ale…. krótko…..


Próbuj przewidywać awarie

Jeżeli zauważysz wycieki oleju, jeżeli twoje auto czasem puszcza chmurę niebieskiego dymu, występują nienormalne drgania albo hałas pochodzący z turbosprężarki - zatrzymaj silnik. Awaria może być w tym momencie szybko usunięta. Jeżeli tego nie uczynisz, będziesz zmuszony dokonać dużo droższej naprawy.
Turbosprężarka wiruje z ogromną prędkością. Najmniejsza anomalia może błyskawicznie spowodować poważną awarię (wystarczy kilka sekund, aby z powodu niedostatecznej ilości oleju zniszczyć łożyska).


Pamiętaj o przeszkoleniu kierowcy

Najlepsze urządzenie nie wykaże swoich możliwości, jeżeli użytkownik nie jest przygotowany do jego obsługi.
Silniki doładowane wymagają szczególnej przezorności:
• Aby wyeliminować zbyt duże zużycie turbosprężarki nie zatrzymuj silnika jeśli pracuje na wysokich obrotach ponieważ wtedy turbosprężarka wiruje nadal z ogromną prędkością, podczas gdy ciśnienie oleju spada do zera.
• Uruchamiając silnik poczekaj co najmniej 30 sekund na wypełnienie przewodów olejowych, a dopiero potem możesz zwiększyć obroty. Benzynowcy! Nie ruszajcie po odpaleniu auta „z kopyta” spokojnie na jedynce, 2 bieg, utrzymajcie poziom obrotów koło 2 tys. przez 2-3 sekundy i wtedy gazu…


Nie eksploatuj turbosprężarki aż do awarii

Dziwne dźwięki - "karetka" - oznaczają, że coś jest nie tak. Minimalne niewyważenie wirników potrafi sprawić, że przy dużej prędkości obrotowej wirniki ocierają się o obudowę turbosprężarki. Czasem można z tym jeździć 5000 km a czasem 10km.... Nie ignoruj dźwięków... Często wyjca da się naprawić, ale nie do wszystkiego są części... Czasem można uratować turbinę , a czasem trzeba będzie kupić nową... to zależy od stanu najważniejszych elementów turbosprężarki i ich dostępności. (www.melett.com - sprawdź czy mamy części do twojej turbiny)
Jeżeli nie jesteś pewien czy Twoja turbosprężarka pracuje poprawnie czuj się swobodnie pytając mnie o poradę. To czy zauważysz objawy awarii na czas, przyniesie Ci oszczędności w wypadku naprawy.
ie dopatruj się awarii w turbosprężarce, jeżeli zauważysz niedomagania w pracy silnika

Bardzo często turbosprężarka w doskonałym stanie jest demontowana i wymieniana na nową z powodu pozornie złego działania. W rzeczywistości silnik to system naczyń połączonych. Zanim stwierdzisz, że jest zepsuta - zajrzyj do zakładki „Przyczyny awarii” Spróbuj się zorientować, co może być nie tak z Twoim silnikiem.


Pamiętaj o wrogach Twojej turbosprężarki

• niewłaściwa eksploatacja
• zaniedbania wymiany oleju, filtrów oleju i powietrza
• niedostateczny poziom oleju
• zaniedbania i ignorancja mechaników naprawiających inne elementy silnika (nie dokręcone śruby wpadające do przewodu ssącego, pozostawianie nieszczelności układu dolotowego i wydechowego)
• zanieczyszczenia w oleju.
• montowanie w trakcie przeglądów złej jakości zamienników filtrów niewiadomego pochodzenia, dobieranie części „na oko”.



Dlaczego stosować wysokiej jakości filtry oleju?

Dobrej jakości filtry oleju posiadają zawór obejściowy, który chroni silnik przed sytuacją, w której brudny filtr oleju traci swoją drożność. Zawór ten (by nie zabić motoru) pozwala obejść filtrowanie i dostarczyć olej do silnika mimo zapchanego filtra. Praca brudnego filtra oleju w trybie obejścia (by-pass) prowadzi do przedostawania się zanieczyszczeń do obiegu oleju i w rezultacie do podawania zanieczyszczeń do łożyskowania turbosprężarki. Może to być przyczyną zatkania kanałów olejowych i uszkodzenia łożysk, oraz przegrzania Turbosprężarki!
Częstą przyczyna awarii turbosprężarki jest złe działanie pompy oleju. (Niewłaściwe ciśnienie, zacinanie się) w skrajnych przypadkach zdarza się, że tzw. Smok, który zasysa olej z miski olejowej jest zanieczyszczony i utrudnia pracę układu smarowania! Kontrolka na tablicy rozdzielczej pokazuje tylko ciśnienie minimalne - nie pokazuje czy ciśnienie oleju jest właściwe przy 5000 obr/min....


Nie próbuj samodzielnie naprawiać turbosprężarki

Twoja turbosprężarka jest właściwie prostym mechanizmem, ale wykonana jest z tolerancjami rzędu mikrometrów, tylko producent turbosprężarki lub fachowy zakład naprawy / regeneracji posiada urządzenia niezbędne do naprawy turbosprężarki.


Nie „tuninguj” samodzielnie turbosprężarki.

Bez względu na wszystko nie próbuj podnosić stopnia doładowania Twojej turbosprężarki, a w szczególności nie zmieniaj ustawienia regulatora ciśnienia doładowania. Jest ono tak dobrane, aby otrzymać optymalną sprawność silnika. Zbyt duże ciśnienie może spowodować wzrost temperatury silnika i uszkodzenie tłoków i / lub zużycie powierzchni panewek. Wiemy, że możesz mieć wrażenie, że twoje auto jeździ szybciej, ale…. krótko…..


Próbuj przewidywać awarie

Jeżeli zauważysz wycieki oleju, jeżeli twoje auto czasem puszcza chmurę niebieskiego dymu, występują nienormalne drgania albo hałas pochodzący z turbosprężarki - zatrzymaj silnik. Awaria może być w tym momencie szybko usunięta. Jeżeli tego nie uczynisz, będziesz zmuszony dokonać dużo droższej naprawy.
Turbosprężarka wiruje z ogromną prędkością. Najmniejsza anomalia może błyskawicznie spowodować poważną awarię (wystarczy kilka sekund, aby z powodu niedostatecznej ilości oleju zniszczyć łożyska).


Pamiętaj o przeszkoleniu kierowcy

Najlepsze urządzenie nie wykaże swoich możliwości, jeżeli użytkownik nie jest przygotowany do jego obsługi.
Silniki doładowane wymagają szczególnej przezorności:
• Aby wyeliminować zbyt duże zużycie turbosprężarki nie zatrzymuj silnika jeśli pracuje na wysokich obrotach ponieważ wtedy turbosprężarka wiruje nadal z ogromną prędkością, podczas gdy ciśnienie oleju spada do zera.
• Uruchamiając silnik poczekaj co najmniej 30 sekund na wypełnienie przewodów olejowych, a dopiero potem możesz zwiększyć obroty. Benzynowcy! Nie ruszajcie po odpaleniu auta „z kopyta” spokojnie na jedynce, 2 bieg, utrzymajcie poziom obrotów koło 2 tys. przez 2-3 sekundy i wtedy gazu…


Nie eksploatuj turbosprężarki aż do awarii

Dziwne dźwięki - "karetka" - oznaczają, że coś jest nie tak. Minimalne niewyważenie wirników potrafi sprawić, że przy dużej prędkości obrotowej wirniki ocierają się o obudowę turbosprężarki. Czasem można z tym jeździć 5000 km a czasem 10km.... Nie ignoruj dźwięków... Często wyjca da się naprawić, ale nie do wszystkiego są części... Czasem można uratować turbinę , a czasem trzeba będzie kupić nową... to zależy od stanu najważniejszych elementów turbosprężarki i ich dostępności.

Polecam zajrzeć na www.turbosprezarki.org i przeanalizować zakładkę "Przyczyny awarii"

Będę się starał na bieżąco odpowiadać na forum na zadawane pytania.
Gdyby ktoś chciał się pilnie skontaktować proszę dzwonić :arrow: 603935324

kuba
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25 lis 2006, o 16:20

Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez kuba » 28 mar 2011, o 16:19

Jeżeli posiadasz pojazd z poniższej listy - zapoznaj się ze sposobami unikniecia awarii turbiny w twoim modelu.
Informacja ta jest oparta na doświadczeniu z zakresu przyczyn uszkodzeń.

Laguna 1.9 dci - wymieniaj olej co 10 tys. km. nie co 30 jak to jest w instrukcji. Jeżeli już naprawiłeś swoje turbo - wymień olej i filtr oleju po małym przebiegu, by oczyścić układ olejowy silnika.

Audi/VW 2.5 tdi v6 - przyczynami awarii są: Zanieczyszczona odma silnika, oraz zapychający się katalizator. Naprawiłeś turbinę - koniecznie wymień filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika!!

VW/Audi 1.9 tdi - jeżeli auto przełącza się w tryb awaryjny przy 120-130km/h awaria najprawdopodobniej dotyczy zaworu N75 umiejscowionego na grodzi silnika. Zazwyczaj wymiana zaworu załatwia temat.
Jeżeli auto dziwnie się zachowuje, możliwe, że zapieczony jest mechanizm zmiennej geometrii łopatek. - trzeba wymontować. Nie zwlekać z tą operacją, bo można uszkodzić układ wirujący.

Avatar użytkownika
wsmpw
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2 sty 2009, o 14:11
Lokalizacja: pabianice nw

Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez wsmpw » 1 kwi 2011, o 00:39

W jakiej firmie Pan pracował przed otworzeniem własnej działalności?
Renault 5 Klub Polska
wsm

kuba
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25 lis 2006, o 16:20

Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez kuba » 11 kwi 2011, o 18:58

:shock: :?:

Avatar użytkownika
wsmpw
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2 sty 2009, o 14:11
Lokalizacja: pabianice nw

Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez wsmpw » 13 kwi 2011, o 23:36

pytam o doświadczenie poprostu....
Renault 5 Klub Polska
wsm

kuba
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25 lis 2006, o 16:20

Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez kuba » 28 kwi 2011, o 00:20

Własne doświadczenie.

ramdaisy
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30 lip 2013, o 00:27

Re: Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez ramdaisy » 30 lip 2013, o 00:29

a gdyby ktoś potrzebował regeneracji turbosprężarki to polecam firme z Mielca ale można z nią współpracowac na terenie całego kraju http://turbosprezarki.info/oferta-regeneracja.html tu w linku znajdziecie więcej informacji
pozdrawiam

dawidek6
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 16:35

Re: Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez dawidek6 » 5 sty 2014, o 16:46

Posiadanie auta wyposażonego w turbodoładowanie wymaga właściwej jego eksploatacji. Kardynalnym błędem, wynikającym z niewiedzy użytkowników takich samochodów, jest natychmiastowe gaszenie silnika po dojechaniu pojazdem do celu podróży. Turbosprężarka, zwłaszcza po dynamicznej jeździe, wręcz nienawidzi takiego traktowania, co manifestuje spadkiem osiągów silnika i wzrostem zużycia oleju. Na koniec pozostaje albo jej wymiana na nową (jej cena waha się w przedziale 2500-5000 zł), albo jej regeneracja. Co sprawia, że turbosprężarka ulega uszkodzeniu? Turbosprężarka do prawidłowej swej pracy wymaga odpowiedniego smarowania. W tym celu wykorzystuje się ona olej silnikowy będący z jednej strony środkiem ograniczającym tarcie pomiędzy jej podzespołami a z drugiej, stanowi on czynnik chłodzący turbosprężarkę. Po dynamicznej jeździe jej oba wirniki kręcą się z prędkością nawet 200 000 obr./min, a siła bezwładności sprawia, że nawet po wyłączeniu silnika nadal się one poruszają. Problem polega na tym, że z chwilą gdy jednostka napędowa kończy pracę, przestaje także krążyć w obiegu olej silnikowy. Ten służy do smarowania poszczególnych łożysk turbosprężarki (ślizgowych, oporowych). Jeśli go brakuje lub dochodzi do jego zapiekania (w przewodzie lub kanalikach olejowych) pod wpływem ogromnej temperatury jaka panuje w korpusie turbosprężarki, to może dojść do uszkodzenia bieżni wałka turbosprężarki, zatarcia któregoś z łożysk czy uszkodzenia wirnika (na skutek zatarcia jego łożyska oporowego). Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że proces ten ma charakter długofalowy i nie następuje błyskawicznie. Dopiero regularne gaszenie silnika po dynamicznej, tzw. szosowej jeździe, przyczynia się do wyraźnego spadku trwałości turbosprężarki. Regeneracja turbosprężarki będzie nieunikniona.

Avatar użytkownika
michal7187
Starówa - witaj starszy forumowiczu
Starówa - witaj starszy forumowiczu
 
Posty: 399
Dołączył(a): 1 sie 2008, o 21:50
Lokalizacja: Karniszewice

Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez michal7187 » 8 sty 2014, o 23:31

Pozwolę zapytać ile czasu po jeździe na wyższych obrotach należy mieć włączony silnik ?

kuba
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25 lis 2006, o 16:20

Re: Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez kuba » 28 sty 2014, o 16:09

tak 20-60 sekund powinno starczyć.
zapraszam na www.turbosprezarki.org

Life
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 40
Dołączył(a): 3 paź 2013, o 14:05

Re: Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez Life » 6 lut 2014, o 15:05

Jaka jest żywotność regenerowanej turbosprężarki ?

remik
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22 sie 2014, o 09:10

Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez remik » 10 paź 2014, o 11:36

Ja jakoś do tych regenerowanych zaufania nie mam, wolałem już kupić używaną tutaj www.auto24parts.com, w tych regenerowanych pchają jakieś zamienniki i to szybko pada.

Avatar użytkownika
michal7187
Starówa - witaj starszy forumowiczu
Starówa - witaj starszy forumowiczu
 
Posty: 399
Dołączył(a): 1 sie 2008, o 21:50
Lokalizacja: Karniszewice

Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez michal7187 » 19 paź 2014, o 20:56

Jakieś 2-3 lata temu w jednym z aut w rodzinie, była regenerowana turbosprężarka i do tej pory działa bez problemów.

Remik - napisałeś 3 posty i w każdym reklamujesz tą stronę - daj spokój z tą reklamą.
Kupując używaną część, pewnie nie dostaniesz gwarancji no i nie wiesz skąd taka część tak naprawdę pochodzi.

BartekFaja
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 paź 2014, o 08:47

Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez BartekFaja » 20 paź 2014, o 08:55

Nie polecam regenerowanych części,mają mniejszą żywotność,brak gwarancji.

gajdek419
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 17
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:53
Lokalizacja: Bugaj

Re: Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez gajdek419 » 9 lis 2014, o 19:20

BartekFaja napisał(a):Nie polecam regenerowanych części,mają mniejszą żywotność,brak gwarancji.

Kolega niestety jest w dużym błędzie - sam pracuję w tej branży i niejednokrotnie poprawiamy oryginalne i zawodne rozwiązania. I chyba robimy to dobrze bo zakład zatrudnia ponad 800osób i ciągle się rozwija.
Co do gwarancji: 24 miesiące (tak jak wymaga prawo)

zdzisiek1979
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 19
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 17:41

Re: Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez zdzisiek1979 » 10 lis 2014, o 20:10

gajdek419 napisał(a):
BartekFaja napisał(a):Nie polecam regenerowanych części,mają mniejszą żywotność,brak gwarancji.

Kolega niestety jest w dużym błędzie - sam pracuję w tej branży i niejednokrotnie poprawiamy oryginalne i zawodne rozwiązania. I chyba robimy to dobrze bo zakład zatrudnia ponad 800osób i ciągle się rozwija.
Co do gwarancji: 24 miesiące (tak jak wymaga prawo)


WOW 800 osób no to nie zakład to obiekt przemysłowy.
Zaś co do regeneracji.
Jak będzie miał kupić nowa i usłyszy 3tysie a za regeneracje 600zł to zaraz polubi regenerowane.
Nie widzę w tym nic złego. To tak jak wymiana rozrządu w silniku tez się wymienia elementy i jest ok więc co złego w regeneracji więc. Elementy nowe a czasem pochodzą od producentów konkretnych elementów do turbin.

munirr87
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 kwi 2015, o 09:07

Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez munirr87 » 3 kwi 2015, o 09:11

Mi ostatnio znajomy wspominał coś o jakimś serwisie Bosha, który podobno świetnie się zajmuje regeneracją turbosprężarek, ale sam tam nie robiłem więc nie daje gwarancji.

kuba
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 57
Dołączył(a): 25 lis 2006, o 16:20

Re: Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez kuba » 12 maja 2015, o 10:50

Dawno mnie tu nie było.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Jeżeli chodzi o trwałość naprawionej turbospreżarki, to jest ona taka sama jak nowej.
Jeżeli naprawa jest wykonana na dobrych częściach, jeżeli każdy uszkodzony element został wymieniony na nowy, a nie poddany szlifowaniu, tulejowaniu, nadwymiarowaniu itp. to naprawiona turbospreżarka jest tak samo dobra jak nowa. Niestety żyjemy w kraju, gdzie każdy musi robić coś taniej niż inny i mamy doczynienia z fachowcami, którzy potrafią naprawić turbosprężarkę za cenę markowych części. czyli np za 600-800zł oferują pełną regenerację. To zazwyczaj ściema, bo po rozmontowaniu wygląda to np. tak jak na foto 1 i foto 2 - tulejowane elementy..
DSC_0481 2.jpg

DSC_0479.jpg
Niestety musimy później poprawiać takie cuda.
Kolejnym - najważniejszym - czynnikiem, który wpływa na życie regenerowanej turbiny jest to czy podczas wymiany zepsutej turbosprężarki na regenerowaną, mechanik zastanowił się nad przyczyną uszkodzenia tej pierwszej, oraz czy usunął przyczynę uszkodzenia pierwotnej turbiny... Jeżeli nie, to nowa, czy regenerowana się popsuje.
Ludzie bagatelizują sprawy związane z drożnością odmy, wymiany oleju, kupują tanie filtry oleju, albo mają mechanika, który wymienia olej nie odkręcając korka spustowego oleju, tylko wysysa olej pąpką i wlewa nowy - jeżeli wlewa nowy... Ludzie jeżdżą z dziurawymi intercoolerami, z brudnymi filtrami powietrza - czasem już zapadniętymi itd.. Należy jednak zauważyć, że niektóre silniki po prostu maja wady lud rozwiązania konstrukcyjne, które się przyczyniają do uszkodzenia turbiny.
Tak czy inaczej zapraszam do mnie do serwisu oraz na moją stronę http://www.hfturbo.pl http://www.turbosprezarki.org Można tam się czegoś dowiedzieć o turbinach.
Pozdrawiam,
Życzę braku problemów z turbinami :)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

pannaanna91
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 8 sty 2016, o 15:12

Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez pannaanna91 » 20 sty 2016, o 14:15

Jeżeli chodzi o wymianę takich części jak właśnie sprężarki, to warto nadmienić, że regeneracja turbosprężarek jest jedną z najtrudniejszych do wykonania jeżeli chodzi o nasze auta, dlatego polecam wybierać sprawdzone warsztaty samochodowe, co do których będziemy mieli pewność i gwarancję dobrze przeprowadzonej naprawy :)

Avatar użytkownika
Fabianka
Piaski - witamy w piaskownicy
Piaski - witamy w piaskownicy
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26 lut 2016, o 14:52

Turbosprężarki Porady;) Pomocy!!

Postprzez Fabianka » 26 lut 2016, o 14:54

przyłączę się, ostatnio popadłam w tarapaty w tym temacie, bo robił znajomy i wyszło jak wyszło..

Następna strona

Powrót do Cztery koła i nie tylko



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników